Rudy Van Aelst

Menu

“Vroeger dagelijks een emmer water, nu is onze kelder volledig in orde”

Toen Jeroen Luyten uit Vosselaar zijn woning kocht, maakten de toenmalige eigenaars melding van vochtproblemen in de kelder. Na de verhuis bleek het probleem evenwel veel erger dan meegedeeld. “Elke dag moesten wij een emmer water uit onze kelder afvoeren”, vertelt hij. “We konden het probleem echt niet langer voor ons uitschuiven.”

Via een vriend van zijn vader had Jeroen gehoord van de goede referenties van ADV-Works. “Naast ADV-Works heb ik ook nog twee andere aannemers uitgenodigd om te komen kijken. Na hun plaatsbezoek heb ik van hen achteraf geen offerte ontvangen. Ik heb van hen zelfs niets meer gehoord. Rudy Van Aelst diende wel correct een offerte in. Deze lag bovendien binnen de lijn van onze verwachtingen, waarna we vrij snel de knoop hebben doorgehakt. Rudy boezemde ons tijdens het plaatsbezoek bijzonder veel vertrouwen in. Hij nam alle tijd om ons uit te leggen hoe hij de werken zou aanpakken.”

“Nooit zo’n ingrijpende werken verwacht”

Het aanbrengen van de bekuiping om de kelder waterdicht te maken, omvatte veel meer dan wat Jeroen vooraf in gedachten had. “Rudy ging echt grondig te werk. Eerst werd er enorm veel materiaal weggekapt en werd er gezandstraald. Na het herstellen van de barsten, werden de verschillende cementlagen aangebracht. Ik had nooit gedacht dat het zo ingrijpend zou zijn. Er is massaal veel beton en cement naar buiten gegaan. Dit heeft – tot onze grote verbazing – nooit voor enige hinder gezorgd. Het team van Rudy ging uiterst proper te werk. Overal legden ze matten om vuil in het huis te vermijden. Ook van het stof hadden we dankzij de afzuiging niets gemerkt.”

Tevreden over eindresultaat

Jeroen is uitermate tevreden over het eindresultaat. “. Vroeger moesten we elke dag met een emmer water naar boven, nu is de kelder perfect droog.”

“Langskomen voor controle”

Ook over de naservice is Jeroen te spreken. “Omdat de keldermuren en de vloer jarenlang vocht hebben opgezogen, moest er wat tijd overgaan vooraleer de kelder effectief helemaal droog was. Vooraf had Rudy dit goed uitgelegd, toch was ik nog een beetje ongerust. Hij was evenwel altijd bereikbaar voor vragen en kwam zonder problemen nog een keertje langs om alles te controleren.”